Pages

Thursday 22 August 2013

Hibanya hati...

Sensitif betul perasaan aku hari ini...
Pagi tadi terima berita seorang sahabat PENGAKAP meninggal akibat kemalangan jalan raya, arwah merupakan anak kepada Pesuruhjaya Pengakap Daerah... 
Usia masih muda...masih belajar di utara tanah air...
Seorang yang aku hormati walaupun muda dari aku...
Seorang yang amat menghormati oarang lain...
Aku kagum pada beliau, seorang anak yang patuh pada ibu bapanya...
Kerajinannya..kepetahannya...terbayang segalanya tentang arwah...
Al Fatihah..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman...semoga keluarga arwah menerima, tabah dan redha di atas pemergiannya...
dan aku faham perasaan kehilangan yang ini...namun kita kena redha...semua ini pinjaman semata..tiba masa...akan kembali pada yang hak...

Tadi kat FB...aku cuma tengok gambar mayat wanita dan bayinya...dicium oleh suami dan bapa bayi tersebut...Itupun aku hiba dan termengalir air mata...betapa kejamnya israel, amerika...
Adakah kita kejam membiarkan umat Islam di luar sana?

Petang ni..terlihat kuku anak aku terbelah...walau tak berdarah...aku boleh menangis..dalam kepala terbayang kesakitan...kesian Arash, bila ditanya sakit @ tak..dia cuma jawab "no ibu"..yang haku lebih-lebih terasa...uwaaa...apa jadi niee...dengan anak aku yang tak tahu apa pun ikut menangis..last-last minta susu...huhuhu...sob sob...
nanti kena balut kuku tuh...takut juga..tersilap langkah..tersangkut..boleh berdarah dan terbelah terus...

Istiqfar dan selawat banyak-banyak yer...

No comments :