Pages

Thursday 20 June 2013

Kanak-kanak Obesiti vs Meal Shakes

Assalamualaikum....

Hari ni nak sambung sket story morry pasal MEAL SHAKES...Haaa...mesti ramai tertanya-tanya apa kaitan OBESITI dgn  Meal Shake ni kan...Mesti ada yang pelik sebab budak-budak yang Picky eater juga diberi Meal Shakes.


Sebenarnya Meal Shake ni berfungsi sebagai Pelengkap NUTRISI yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran...seperti yang sebelum ini saya dah ceritakan, Meal Shake ada lebih 19 jenis Vitamin, Mineral dan Zat perlu. 

Dalam kes OBESITI kanak-kanak ni, apa yang kita perlu tau...Meal Shake mampu mengurangkan selera makan kanak-kanak terhadap makanan ringan.
Dan lagi, terkandung juga lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak. Selain itu, serat yang terdapat didalam Meal Shake mampu membuatkan kanak-kanak berasa kenyang serta memudahkan proses detoksifikasi (membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari usus).

Jadinya secara tak langsung dapat juga mengurangkan lemak yang ada pada tubuh kanak-kanak yang obesiti ini...dan mengurangkan selera makan terhadap makanan ringan...

Hanya 120 kalori bagi setiap hidangan individual Meal Shakes.
Meal Shake boleh dihidangkan samaada panas @ sejuk
Boleh dikisarkan dan dicampur dengan jus.

Tel/ Sms @ Whatsapp 014-2541884



No comments :