Pages

Wednesday 22 May 2013

Shaklee Different - ECO Friendly

Eco Friendly bermaksud TIDAK MEMUSNAHKAN ALAM SEMULAJADI @ NOT DAMAGING NATURAL PLEASANT (pandai jer aku kan...hehehe)Korang pepaham jerr...Shaklee nie mementingkan NATURAL- sebab tu Shaklee pernah menang award dan terpilih  :::

1. Cousteau pada tahun 1987, 
2. Tahun 1989 - 1 juta pokok telah ditanam oleh Shaklee
3. 1991 - Dipilih untuk Biosphere 2.
4. Telah memenangi Ibupejabat Sedunia pada tahun 2000 - HQ Shaklee tak guna aircond, office interior very eco friendly.
5. 2000 - Shaklee merupakan Syarikat pertama di dunia Menerima pensijilan Climate Neutral
6. 2002 - Shaklee mendapat anugerah EPA Climate Protection
7. 2009 - 1 juta pokok telah ditanam di US dan Kenya dengan pemenang Nobel Keamanan Dr Wangari Maathai.

Alhamdulillah, saya telah ditemukan dengan syarikat yang mementingkan aspek alam semulajadi - ECO friendly. Produk keluaran Shaklee pula ternyata amat sesuai untuk semua golongan dan tidak mahal setara dengan kualiti. Jika difikirkan kembali, produk-produk sintetik yang telah gunakan dahulu lebih mahal harganya dan lebih tinggi risiko mendapat penyakit selepas 20-30 tahun digunakan, jika dibuat perbandingan dengan produk keluaran Shaklee. Produk keluaran Shaklee ternyata selamat digunakan bertahun-tahun dan tidak mendatangkan negative side effect...


Apa Keistimewaan Produk Shaklee?

SENTIASA SELAMAT - SENTIASA BERKESAN - SENTIASA MESRA ALAM


  • Sentiasa Selamat- Lebih dari 80000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan keberkesanan dan ketulenan sebenar. Selain itu, lebih daripada 350 ujian dijalankan keatas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran yang merbahaya.
  • Sentiasa Berkesan - Lebih $300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk. Shaklee menggunakan Bahan-bahan semualajadi yang paling halus dan tulen. Dan disokong oleh bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan.
  • Sentiasa Mesra Alam - Prroduk Shaklee merupakan produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk kita semua dan rumah juga bumi kita. Shaklee juga peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam.

Kesimpulannya Shaklee mementingkan alam sekitar seterusnya diterapkan melalui produk-produk keluarannya untuk kegunaan isi rumah, produk nutrisi kesihatan dan produk kecantikan serta weight lose... 

__Founding__

" Dr. Forest C. Shaklee created "Shaklee's Vitalized Minerals" in 1915 before the concept of vitamins was fully understood. In 1956, Dr. Shaklee founded the Shaklee Corporation with his two sons to manufacture nutritional supplements.[3] Shaklee chose the relatively unknown multi-level marketing business model to market his product.[4] Starting in 1960, Dr. Shaklee began marketing organic,biodegradable cleaning products. He continually emphasized "natural" and "environmentally friendly" in his marketing messages, ideas which were not common at the time. "

(copy from wiki)

Pilihan saya, pastinya produk keluaran Shaklee yang ternyata HALAL dan SEMULAJADI / ORGANIK dan dipercayai sejak lebih 50 tahun dahulu...Anda pula bagaimana?
Buat pilihan yang tepat..hasilnya anda sendiri rasai... :)



No comments :