Pages

Wednesday 8 May 2013

Birthhday Arash

Assalamualaikum semua... Selamat pagi...
Hari ni 8-5-2013 genap sudah Arash 4 tahun... Tapi, demam pulak birthday boy. So...the best thing, aku boleh jelum @ tuam dengan air saja. Siangnya ok jer...tapi bila malam suhu badan naik mendadak. Tuam @ jelum mengurangkan panas badan semasa demam. Selain itu kena kerap mandikan anak sekurang-kurangnya 3-4 jam sekali. Demam seperti Arash alami ni di namakan demam berulang. Siangnya normal..sebelah malamnya suhu badan akan meningkat. Seboleh mungkin aku nak elakkan ubatan. Tak bagus untuk badan especially kanak-kanak... Punca demam?...Hurmm..setahu dan sefaham aku selalunya akibat infeksi, atau jangkitan kuman. Apa yang diperlukan..kalau takder NUTRIFERON, aku bagi vitamin C untuk tingkatkan kembali sistem imun.
So sebelum rujuk ke doktor...seboleh mungkin pastikan suhu anak, dan perubahan pada suhu badan. Tuam @ jelum dulu anak anda. Jangan bagi apa-apa ubat demam dahulu. Kalau hati dah tak boleh tahan (al maklum laa..hati seorang ibu) terus rujuk ke doktor.



Sekarang famous pasal penyakit HMF...nanti aku surf dan cari maklumat..aku akan kongsikan disini..
Doa aku semoga Arash cepat sembuh seperti sediakala. Aamiin. Kepada sesiapa yang sambut birtdhday hari ini, SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN..SEMOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI, BAHAGIA DAN SENTIASA MENDAPAT RAHMAT DARI ALLAH SWT... Aamiin...



Norhazlina Mohd Zaki
Shaklee ID 872537
SMS @ wassup 014-2541884




No comments :