Pages

Thursday, 24 October 2013

BANJIR...Bencana @ ???

AsSalamualaikum...morning all...

Dah lama tak update entry...kire berlumut la jugak...
bermula dengan minggu lepas yang hujannya hampir menyebabkan umah ayahanda 
kat kampung nun ditakuti berlaku kebanjiran...
Takut?...eh, tak juga..lebih kepada RISAU sebenarnya...
Al-maklumla...tinggal sedare perempuan jer...
Mau tak risau...
Kampung yang berdekatan dah ada pulak yang dilanda banjir...
Hurmm...Itu juga jadi "main factor"...

Berita semalam pulak...Cameron dilanda 
BANJIR + Lumpur...ada pulak yang dah meninggal dan 
Hilang...? In Nalillah...takziah pada mereka yang terlibat...
Pada aku..bencana ni berlaku...
 ~ Bencana akibat kerakusan manusia sendiri... ~
Bila ekosistem tidak seimbang..pelbagai
kejadian buruk boleh berlaku...
Dah banyak gunung serta bukit bukau GONDOL dikerjakan mereka...

Aku dan banyak hikers group garu kepala
sebab...membayangkan yang tak lama lagi kami 
bakal tiada gunung untuk didaki di sekitar Cameron Highlands...

Semoga Sultan menghentikan mereka-mereka yang rakus 
menggondolkan Gunung ganang dan bukit bukau terlibat...

Semoga dengan bencana yang telah berlaku..membuka mata
banyak pihak agar lebih menjaga keseimbangan ekosistem 
semulajadi.....

Lets Go Green.....

Creating Healthier Life
sms/wassup 014-254 1884 - INA

1 comment :

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

betul tu.. semua bencana alam yang berlaku akibat dari tangan-tangan manusia juga..